rsts

Στατικές διατάσεις τέλος;

Wednesday, 19 August 2009 10:46 // 4061
Rate this item
(0 votes)

Επικρατεί τελευταία η άποψη ότι δεν χρειάζεται το stretching στην προπόνηση κι ότι θα πρέπει να γίνονται μόνο ενεργητικές (βαλλιστικές) διατάσεις. Εδώ επικρατεί και η σύγχυση που αφορά αυτό το θέμα

 

Το streτching είναι απαραίτητο στο αρχικό μέρος της προπόνησης όταν, και θέλουμε να προετοιμάσουμε τους καλά αιματωμένους, ζεσταμένους μύες. Αν μπούμε κατευθείαν σε ενεργητικές διατάσεις, ενεργοποιείται το μυοτατικό αντανακλαστικό. Τι είναι αυτό; Το μυοτατικό ανακλαστικό είναι ένας μηχανισμός που προστατεύει τους μύες από τραυματισμούς. Όταν οι μυϊκές ίνες διατείνονται πολύ, είτε ως αποτέλεσμα έντονης υπερδιάτασης, είτε από απότομη κίνηση ο μυς συστέλλεται. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα αντανακλαστικά αυτά ενεργοποιούνται μόνο όταν για κάποιο λόγο απειλούνται οι μύες.

Όταν στο ξεκίνημα της προπόνησης εκτελούμε ενεργητικές διατάσεις, το ρίσκο για ένα τραυματισμό είναι πιο μεγάλο.

Μετά την πρώτη φάση της προπόνησης όμως, όπου θα εκτελεστούν 1-2 σετ των 10''-15'' για κάθε μυϊκή ομάδα, εκτελούμε διατάσεις με στόχο την αύξηση του εύρους της τροχιάς της κίνησης. Έτσι, ο μυς μπαίνει προοδευτικά σε συνθήκες εκτέλεσης δυναμικού έργου, που είναι απαραίτητο σε ένα δυναμικού χαρακτήρα άθλημα, όπως είναι το μπάσκετ.
Εκείνο που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι όπως ποτέ δεν αμελήσαμε τις ενεργητικές διατάσεις από την προπόνηση, έτσι και τώρα δεν πρέπει να εγκαταλειφθούν τελείως οι στατικές διατάσεις από αυτήν, κυρίως μετά από αυτήν.

 

Last modified on Friday, 15 November 2013 20:15
Login to post comments

thelofarmakeio

Αναζήτηση

videos

kleidarotrypa13

lines